eTwinning: BE SMART ONLINE

etwinning be smart online bsfr reg

eTwinning: BE SMART ONLINE

Be Smart Online: Fake or Real?

Projekt bol tematicky zameraný na rozvoj zručností v oblasti informačných a komunikačných technológií s osobitným zameraním na mediálnu gramotnosť. Žiaci pracovali v zmiešaných medzinárodných skupinách, ktoré boli tematicky rozdelené na rôzne typy falošných správ. Ešte pred samotným začiatkom individuálnej práce skupiny vypĺňali žiaci formulár, v ktorom odpovedali na rôzne otázky, a následne sa z neho vypracovala video prezentácia, ktorá je súčasťou TwinSpace stránok. V spomínaných skupinách mali žiaci prehľadávať internet a zamerať pozornosť na daný typ správy, príklady takýchto správ na internete a detail správy. Spolu s tým mali premýšľať o možných dopadoch a dôsledkoch šírenia takýchto správ. Výsledkom projektu bolo spracovanie spoločnej prezentácie, ktorú sme exportovali do spoločnej e-book knihy. Aktivity boli sprevádzané ďalšími drobnými aktivitami (Vianoce, Veľká noc, …)

bsfr reg

Všetky odkazy sú k dispozícii na TwinSpace stránkach. Súčasťou práce v eTwinning projektoch boli aj videokonferencie. Zorganizovali sme s talianskymi partnermi aj spoločnú online dvojhodinovku s témou Information (facts&opinions)
https://docs.google.com/document/d/1UOAU-g1npTKfxQoxoJt5lAV8mAiM5jgZPS7Kuulvwj8/edit?usp=sharing
Žiaci na danej pracovali v Google Classroom každý individuálne a spracovávali priložený pracovný list, ktorý sme spoločne prešli. Hrali sme spoločne aj online hry: https://wordwall.net/resource/9377052/english/bats-fact-and-opinion, kvíz: https://www.baamboozle.com/game/144761

Cieľom bolo predovšetkým pomocou anglického jazyka komunikovať témy týkajúce sa informačnej bezpečnosti, rozlišovania falošných správ a dezinformácií, faktov a názorov, vyhľadávať na internete rôzne formy falošných správ, rozprávať o nich a všetky nadobudnuté informácie a zručnosti zhrnúť do záverečnej prezentácie. Všetky aktivity mali za cieľ zdokonaliť zručnosti pri diferenciácii klamlivých a pravdivých informácií na internete. Ďalším cieľom bolo podporiť komunikáciu medzi žiakmi tej istej vekovej skupiny formou rozprávania, písania. Keďže žiaci aktívne využívali portál TwinSpace (fóra, stránky), písali a čítali príspevky svojich rovesníkov.

Ukážky fake news, ktoré žiaci našli:

Počas projektu sme predovšetkým používali portál twinspace, kde sme zverejňovali všetky výsledky práce, komunikovali sme, nahrávali materiály rôzneho charakteru, četovali sme spolu, organizovali videokonferencie a zdieľali rôzne názory v rámci fór, učiteľského zápisníka, projektového denníka na hlavnej stránke projektu. Žiaci sa pripájali do jednotlivých projektových aktivít prostredníctvom počítača a internetu, videokonferencie sme zrealizovali buď cez eTwinning Live alebo Google meet. Medzi ostatné nástroje ktoré sme používali patria: Google prezentácie, Google dokumenty, online formuláre, nástroje na tvorbu loga, grafickú aplikáciu Canva, aplikácia na spracovanie videa, Google tabuľky, online kvízy (Wordwall, Quizizz, Baamboozle).

Fotogaléria:

Pripravované udalosti