Dnes je streda 15. augusta 2018. Meniny: Marcela
KOMPARO 2017/2018 - Testovanie žiakov 4. ročníka - výborná prezentácia vedomostí žiakov našej školy - viac informácií   • • •   Predbežná ponuka krúžkov SCVČ - stiahnuť.   • • •    Možnosť zápisu žiakov do našej školy je počas celého školského roka. Kontaktujte nás na tejto adrese.
  Aktuality

Letné prázdniny

Vážení rodičia, žiaci,
prajeme Vám príjemné prežitie letných prázdnin, veľa slnečných dní plných pohody, relaxu. Tešíme sa na Vás opäť v septembri. 

vedenie školy



Výborná prezentácia vedomostí žiakov našej školy

KOMPARO 2017/2018 – testovanie žiakov 4.ročníka

4.mája 2018 písalo 9117 žiakov 4.ročníka ZŠ z 312 škôl testy KOMPARO z matematiky, zo slovenského jazyka a literatúry, z prírodovedy, z vlastivedy a zo všeobecných študijných predpokladov - certifikát. Výsledkami našich žiakov sa škola zaradila medzi 25% najúspešnejších škôl.

MATEMATIKA
Žiaci našej školy boli hodnotení v 8 indikátoroch a získali 64 bodov, čo je 80,0 % z maxima.
Lepšie skončilo 15,4 % škôl.
Horšie skončilo 84,6 % škôl.

SLOVENSKÝ JAZYK A LITERATÚRA 
Žiaci našej školy boli hodnotení v 8 indikátoroch a získali 72 bodov, čo je 90,0 % z maxima.
Lepšie skončilo 1,6 % škôl.
Horšie skončilo 98,4 % škôl.

VLASTIVEDA
Žiaci našej školy boli hodnotení v 8 indikátoroch a získali 57 bodov, čo je 71,3 % z maxima.
Lepšie skončilo 33,8 % škôl.
Horšie skončilo 66,2 % škôl.

PRÍRODOVEDA
Žiaci našej školy boli hodnotení v 8 indikátoroch a získali 64 bodov, čo je 80,0 % z maxima.
Lepšie skončilo 18,0 % škôl.
Horšie skončilo 82,0 % škôl.

VŠEOBECNÉ ŠTUDIJNÉ PREDPOKLADY (VŠP)
Priemerná percentuálna úspešnosť testovaných žiakov našej školy: 54,4% 
Percento zúčastnených škôl, ktoré v teste z VŠP dosiahli horší výsledok ako naša škola: 60,5 %



Ponuka záujmových útvarov pre školský rok 2018/2019

Vážení rodičia, milí žiaci,
do pozornosti Vám dávame predbežnú ponuku krúžkov Súkromného centra voľného času ako súčasti Súkromnej základnej školy, Oravská cesta 11, Žilina na budúci školský rok 2018/2019. Stiahnuť si ju môžete na tomto odkaze.

vedenie SCVČ



Prihlásenie

Login
Heslo

Metodika CLIL



Untitled Document
CLIL – Integrované vyučovanie cudzích jazykov a nejazykových predmetov

CLIL (Content and Language Integrated Learning) predstavuje vzdelávaciu metódu vyučovania nejazykových predmetov prostredníctvom cudzieho jazyka. Je to inovatívny prístup, ktorý mení spôsoby, akými sa študenti oboznamujú s učivom, a ktorý urýchľuje získavanie základných komunikačných schopností v cudzom jazyku.

Metóda CLIL (Content Language Integrated Learning), pokrýva všetky formy vzdelávania všeobecno-vzdelávacích predmetov prostredníctvom vyučovania jazyka, ktorý nie je pre väčšinu žiakov materinským, tzn. že sa integruje vyučovanie obsahu predmetu (matematika, prírodoveda, výtvarná výchova, hudobná výchova, telesná výchova, etická výchova a informatická výchova), s vyučovaním cudzieho jazyka. V tomto prípade cudzí jazyk nie je len cieľom vzdelávania, ale aj prostriedkom, pomocou ktorého sa vzdelanie získava. Učiteľ zároveň učí predmet aj cudzí jazyk, a ten sa stáva médiom vyučovania, t. j. pracovným jazykom. V celej Európe vrátane Slovenska rastie počet základných škôl, do ktorých sa zavádza CLIL v jeho rôznych formách. Pomocou CLIL-u sa cudzí jazyk stáva neoddeliteľnou súčasťou procesu učenia, žiaci sa nesústreďujú v prvom rade na jazyk samotný, ale na obsah, o ktorom chcú komunikovať, skutočne komunikujú, nepoužívajú jazyk v umelo navodených situáciách.


Výsledky projektov a porovnávania ukazujú, že týmto spôsobom vyučovania sa zvyšuje a urýchľuje kvalita výučby všeobecne - vzdelávacích a odborných predmetov, ako aj jazyková príprava.

CLIL vytvára rovnováhu medzi jazykovým a odborným vzdelávaním. Nejazykový predmet sa rozvíja prostredníctvom cudzieho jazyka a cudzí jazyk prostredníctvom nejazykového predmetu. Cudzí jazyk sa využíva ako nástroj vzdelávania, nie len ako výsledok procesu vyučovania.

Vlastnosti CLIL-u:
  • základom CLIL hodín je obsah, kedy na podklade rôznych tém dochádza k rozvoju jazyka,
  • jazyk je prostriedkom pre výučbu vzdelávacieho obsahu nie cieľom,
  • CLIL jazyk sa neobmedzuje iba na slovnú zásobu ale je vnímaný ako súbor jazykových prostriedkov, ktorý žiakom umožní dozvedieť sa viac o vyučovanom obsahu,
  • CLIL v jednotlivých predmetoch podporuje výučbu anglického jazyka a jeho aktíve použitie u žiakov,
  • jazyk sa používa prirodzene bez vysvetľovania použitých gramatických javov,
  • CLIL sa na jednotlivých hodinách používa v rozsahu od krátkych 5 min jazykových rozcvičiek až po ucelené precvičovanie, prípadne výklad učiva cez anglický jazyk,
  • žiak je hodnotený výhradne z obsahu učiva a nie z rozsahu zvládnutia jazykových vedomostí a zručností,
Výhody, ktoré CLIL prináša:
  • celkové zlepšenie komunikačných kompetencií žiaka v cieľovom jazyku,
  • prehlbuje sa povedomie o materinskom jazyku, cieľovom jazyku a ostatných jazykoch,
  • zvýšená motivácia žiaka prostredníctvom reálnych edukačných situácií pri vyučovaní cieľového jazyka,
  • zvýšenie plynulosti vyjadrovania sa, širší rozsah slovnej zásoby,
  • aktívne zapojenie sa na hodinách,
  • pozitívny postoj k cudziemu jazyku,
  • rozvoj vlastného národného a kultúrneho povedomia,
  • príprava na praktický život a prácu v multikultúrnej spoločnosti.

CLIL ponúka príležitosti, ktoré umožňujú žiakom používať cudzí jazyk prirodzene, takým spôsobom, že čoskoro zabudnú na to, že používajú cudzí jazyk a zamerajú sa iba na obsah. Pri metóde CLIL je cudzí jazyk spojený s inými predmetmi. V triede sú 2 hlavné ciele, jeden týkajúci sa predmetu, témy a jeden spojený s jazykom. Toto je aj dôvodom, prečo sa CLIL niekedy nazýva duálne zamerané vyučovanie. CLIL dokáže urobiť skutočne veľa, zvyšuje ochotu, chcenie a schopnosť učiť sa oboje – cudzí jazyk i nejazykový predmet.

Najčastejšie otázky o CLIL-e (pdf)

CLIL prezentácia (ppt)

Na týchto odkazoch si môžete prečítať a pozrieť, ako vyzerá CLIL v praxi.:

A čo hovoria na metódu CLIL iní?
"CLIL šetrí čas – napr. pri vyučovaní tém, ktoré sa žiaci doteraz učili na dvoch predmetoch paralelne, ... " Viac


" ... integrujú všetky aspekty študentovej osobnosti, pričom sa uplatňuje požiadavka rešpektovania žiakovej osobnostnej autonómie." Viac


"CLIL – používanie cudzieho jazyka na učenie sa a učenie sa používať cudzí jazyk ... " Viac


"Z metódy CLIL tak môžu profitovať všetky deti, nie len tie, o ktorých si myslíme, že sú „dobré v jazykoch“, ... " Viac


CLIL zvyšuje motivaci a sebedůvěru studentů jak v jazyce, tak ve vyučovaném předmětu ... " Viac
TVORIVÉ AKTIVITY S METODIKOU CLIL V ANGLICKOM JAZYKU (odborný seminár) - 2. december 2014
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2.decembra 2014 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Tvorivé aktivity s metodikou CLIL v anglickom jazyku“ určený pre odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov ...
METODIKA CLIL A CALL NA ZÁKLADNEJ ŠKOLE (odborný seminár) - 2. jún 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 2. júna 2016 zorganizovala celoslovenský vzdelávací seminár „Metodika CLIL a CALL na základnej škole“ určený pre laickú i odbornú pedagogickú verejnosť. Škola zorganizovala toto podujatie na základe dlhoročných skúseností so zavádzaním metodiky CLIL a jej experimentálnym overovaním v rámci niekoľkých národných a regionálnych projektov a aktívnym využívaním metódy CALL ... Navštíviť stránku seminára.
Putting CLIL into practice (medzinárodná vedecká konferencia) - 30. november 2016
Súkromná základná škola, Oravská cesta 11 v Žiline dňa 30. novembra 2016 zorganizovala spolu s ďalšími inštitúciami medzinárodnú vedeckú konferenciu New Perspectives on CLIL, bilingualism and plurilinguism, súčasťou ktorej boli aj workshopy s názvom Putting CLIL into practice.



Online: 2 návštevníci © Súkromná základná škola, Oravská cesta 11, Žilina
design: Ing. Marcel Prievozník